Thisismylife.blogg.se

...........................................allt, inget och lite till.

Statistik+Mikrobiologi och Gävle 25/9-27/9

Publicerad 2015-11-26 15:43:00 i Allmänt,

21/9 ~~~> Under veckan hade vi statistik med räknestuga, lektion och föreläsningar, satt kvar några timmar på torsdagen med Eve, Denise och Veronica, och räknade, vi hade laborationer också med bakterier. 

25/9 fredag ~ Blev upphämtad fredag em och vi åkte till mormor :D Åt middag hos mormor sedan åkte vi till hotellet, det gick inte så bra med låskorten, pappa försökte på alla möjliga sätt men det gick inte, sedan gjorde vi andra samma sak xD Pratade utan vokaler/utan konsonanter med Markus xD Gick även igenom instressant fakta från QI, om bla. grapefrukt och blåval, diskuterade historia/politik/krig, och tittade lite på tv.

26/9 lördag ~ Hotellfrukost innan en sväng på stan, kikade i affärer, och åkte sedan till Bönan där vi lunchade utomhus :) sol men kyligt. Gick ner till bryggan, blåsigt men mycket vackert där. Spelade schack med Mackan. Sigrid och Inger kom på middag hos mormor, förrätt skaldjurspaj/smörgås, varmrätt lax med olika såser och pressad potatis, efterrät miniglass plus hallonrutor och tårta. Riktigt kalas! Mamma berättade två saker från när vi var små som jag inte hört förut, när hon hade köpt pyssel från Panduro, satt jag och Markus på varsin sida och vi hade sagt "mamma du kan inte, när kommer pappa hem?" och sen på Systemet hade jag och Markus ba "oj ska ni dricka allt de där? Det kommer inte gå att få med till bilen." Hihi :) xD På hotellet såg jag och Markus lite av en film med massa kändisar, en komedi. Sedan tävlade vi i att hålla andan, men det var svårt att inte börja skratta. Mer QI om vulkan och naturkatastrofer, celler, skit i rymden, Armstrong, sannolikhet kortlekar, blåval alan davis, präriehund språk. Intressanta fakta :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Min vardag. Mina tankar. Mitt liv. Skriver om allt, inget och lite till. För att kunna se tillbaka och minnas mer.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela