Thisismylife.blogg.se

...........................................allt, inget och lite till.

Long time no see

Publicerad 2014-06-18 19:50:00 i Allmänt,

Insåg precis att vi redan är mer än halvvägs in i juni månad. Det känns som att det var maj alldeles nyss. Tiden rullar förbi så himla fort. Det är härligt med sommar och nu har jag mindre än 3,5 v kvar på jobbet!

I slutet av maj var jag, Markus och Linnea på Debaser och lyssnade på olika osignade band. Efter det gick vi till Underbara Bar innan jag och Markus åkte hem strax efter 02. Det var en kul kväll!

Dagen efter det hade jag bytt pass så att jag började 10:30 istället för 06. Slutade 19:30 och mötte upp några kollegor vid fotbollsplanen. Flera andra kom i bilar och vi åkte till en annan plan, den vid Personnebadet. Satt i solen, pratade och tittade på när en del av oss spelade fotboll.

Efter jobbet på måndagen den 2/6 (4 hela år sedan jag tog studenten) gick jag och mamma en promenad i det härliga vädret! Tisdagen var jag ledig, tog det lugnt, åt middag och såg Frasier, jag och pappa åkte till Netonnet också och handlade lite smått!

Både torsdag och fredag samma vecka tog jag promenader runt Långsjön efter jobbet, ena dagen med Lisa och andra dagen själv. Köpte hallon av en liten kille och lämnade något så litet som en femma och fick med mig en extra ask jordgubbar, som jag ville betala för också då men han sprang efter och la pengarna i min jacka. Vi åt färsk gös till middag på fredagen och såg Blackfish igen med mamma och pappa.

Lördag den 7/6 träffade jag Tina, Brett, CarroO, Anna och Mathilda vid 14-tiden i Humlegården. Alla hade med sig något, vi pratade och uppdaterade varandra, länge sedan sist! När vi gick därifrån kom Ivan och Pontus, och vi alla gick vidare till Kungsan och smaka på Stockholm. Det var fullt med folk, men vi fick ett bord i eftermiddagssolen och köpte middag där. Efter det lämnade Anna och Mathilda, vi andra gick vidare till en bar på Medborgarplatsen, satt ute och tog en drink innan det blev dags att åka hem.

Även söndagen var jag ledig, gick upp tidigt och gick till Sofia, vi, hennes lillebror och hans kompis åkte till hennes storebror och hans tjej i stan och fick spela in ljud, olika röster till en film som de skulle använda på universitetet. Det var svårt att agera, men det var roligt! Vi blev bjudna på god brunch. När jag och Sofia var klara med våra inspelningar gick vi till Långholmen, köpte glass och satt i gräset i det fina vädret. Vi var ute i hennes föräldrars trädgård ett tag, innan jag tog en promenad till affären och sedan hem. Spelade spel och kubb med Markus, och efter det med pappa också!

Den 13/6 firade jag och Linnea hennes födelsedag med One Direction konsert och utgång. På lördagen var jag hemma, åt gott och såg Frasier.

Söndagen jobbade jag till 03 på natten för att gå upp kl 8 och sedan ta tåget från Sthlm C till Karlstad. Åkte från ett kallt grått Sthlm och kom till skinande sol och klarblå himmel. Gick till hotellet för att checka in först, lämnade mina saker där och gick en promenad för att utforska lite. Det var mycket vackert vid vattnet. Satt i gräset och tog det lugnt, åt glass och gick och kollade varifrån jag skulle ta bussen morgonen efter. Gick längs med vattnet till en liten strand och satt där ett tag. Sov en timme på hotellet, förkyld och trött, gick ut och åt middag och satt sedan inne pluggade inför morgondagen, duschade, såg 2 and 1/2 men och Simpsons innan jag somnade strax efter 23. Sov så länge jag kunde tisdag morgon, köpte subway och tog bussen till Molkom. Där gjorde jag tester, intervju och antagningsprov. Kl 16 ungefär åkte jag därifrån och mådde sämre, vilket gjorde att jag köpte en ny tidigare tågbiljett hem. Någon timme senare när jag satt på tåget ringde de och sa att jag hade blivit antagen, blev glad för det! Hade feber när jag kom hem på kvällen, såg Orange Is The New Black som mamma och pappa tittade på och sov rätt tidigt.

Idag är det 4 år sedan jag tog mitt körkort, det var efter studenten och Kreta och precis innan vi skulle bila till Italien!

Om

Min profilbild

Sara

Min vardag. Mina tankar. Mitt liv. Skriver om allt, inget och lite till. För att kunna se tillbaka och minnas mer.