Thisismylife.blogg.se

...........................................allt, inget och lite till.

Awake

Publicerad 2014-04-27 14:55:07 i Allmänt,

Hemma i tomt rum, far en ny rummis imorgon. Blev lugn drinkkvall med Kaliforniare och vi fyra som ar kvar som avslutades med pizza och taxi hem.

Det har varit en lang dag, kl 5.30 akte jag mes minibuss till North Shore och ut med en bat dar jag spydde och madde skit for vagorna var sa galet hoga och konstant. Men det var det sa vart.

Jag sag den forsta hajen fran baten och aven en val som andades/nar den sprutar upp vatten, sa himla undrrbart redan dar. Hoppade i buren och vagorna slog runt en, fortfarande aksjuk och fick halla fast hart, tittade unser ytan och det gar inte att beskriva.

En underbar kansla och ayn. Sa manga hajar, en del anda valsigt stora och de kom sa nara, inom rackhall. Det var en fantastisk kansla och upplevelse.

Fran andra sidan jorden

Publicerad 2014-04-25 04:36:10 i Allmänt,

Har byggt upp en vardag har och kanns sa trakigt att dagarna raknas ner.

Men jag kommer att minnas allt med ett leende och har sett mer under mina 22 ar an vad de flesta har fatt gora under en livstid. Har lart mig av den har resan och kommer aldrig att glomma.

Ska ta till vara pa min sista vecka. Sedan ser jag sa mycket fram emot att fa se mamma, pappa och Markus igen, och att fa dela allt med dem. Att sova i min egen sang ska bli skont, sitta i tradgarden. Ata god och halsosam mat, dricka mjolk. Var och sommar. Sista veckorna pa jobbet och sedan nagot nytt jag annu ar ovetandes om.

I <3 HI.

and I think to myself, what a wonderful world

Publicerad 2014-04-25 04:22:14 i Allmänt,

Idag ar jag sjuk, vilat och sovit mycket for att piggna till infor de sista dagarna har pa Hawaii.

Det kanns kul att se tillbaka pa de ogonblicken nar jag annu inte visste nagot om vad som vantade.

Hade en 30 h lang borjan pa resan att tanka pa detta.

Nu sitter jag i lilla ettan med tre sangar och ser ut over palmer och hoga byggnader.

Jag bor med tva personer jag har kant i en manad nu. Jag har gatt i skolan 5 dagar i veckan.

Har sett stora delar av on och aven flygit harifran, jag har testat aaker jag aldrig har gjort forut som ex; helikopter ocb hula-dans.

Kant sanden mellan tarna och tittat ut over ett maktigt atilla havet.

Stairways to heaven

Publicerad 2014-04-20 05:40:52 i Allmänt,

Imorse sprang jag och Barbara runt under Egg Hunting, sa nu har jag massor med paskgodis.

I torsdags satte jag mig i en helikopter. Det var jattehaftigt och harligt att se sa mycket med fonster ner till golvet. Paradisvattnet, flyga mellan berg och vattenfall, Pearl Harbor, Lanikai, Diamondhead, Chinamans hat, Koko Head, bostadsomraden, falt. Fint att se allt uppifran.

Den natten kl 02 var vi ca 15 pers som tog taxi till Haiku Stairs aka Stairways to heaven. Vi gick med pannlampor i morkret genom akog och lera. Nar trapoan och tittar upp i berget och ser andras lysen hogt(!!!!!) uppe. Vi borjar var vandring.

Det ar stup; svettigt och kampigt. Efter ca en timme nar vi forata plattformen bland diset. Vi dricker vatten, ater apple och fotar. Sedan fortsatter vi, nu uppe gar vi upp och ner for bergstopparna och jommer hogre och hogre upp. En halvtimme senare ar vi pa nasta plattform, tar en paus och efter dwt kor vi alutspurten. KL ar ca. 06 nar vi nar toppen bland molnen.

En upplevelse som inte liknar nagot annat. Det gar inte ena att beajriva.

Vi borjadr vandringem ner, tyvarr for disigt for att se solnesgangen. Men en fin utaikt och dimman lattade en del. Sa haftigt att ga mellan bergen och se hur hogt det ar, vaxtligheten och luften.

Nu har vi spenderat dagen pa strandem, jag Barbara och Thorge. Vi kopte luftmadrasser idag sa vi har haft kul mes dem och min undervattenskamera.

Snart ar det dags for paskmiddag pa California Kitchen och ikvall bkir det utgang.

Glad pask <3 :)

Big Island

Publicerad 2014-04-14 23:40:05 i Allmänt,

Vi korde runt hela on vilket tar ungefar 8 h.

Det var sa vackert.

Vi borjade med the southest point.
Oandlig hike till Green beach.
Skoldpaddor pa Black beach.
Rainbow falls och regnskog.
Akaka falls, flera st. Ett riktigt hogt.
The northest point, sa blasigt.
Trippen avslutades pa en fin strand.

Dar palmerna bor

Publicerad 2014-04-14 23:33:42 i Allmänt,

Bloggandet gar inte sa bra x) dagarna rullar pa och nu har jag mindre an 3 v kvar har pa on.

Sedan sist har vi varit uppe pa Diamond head med jattefin utsikt. Har provat yoga i solnedgangen. Atit pa The Cheesecake Factory (mums!) och Hard Rock cafè (1:a ggn, mkt gott+bra musik). Tagit promenader langs vattnet, slappat pa stranden.

Mm. Svart att komma ihag allt just nu :) annars har det varit skola. Nu i helgen flog vi till Big Island, hyrde bil aom vi ocksa sov i sa det blev riktig roadtrip. Vi akte runt den otroligt vackra on, sa fin natur och mer orord an har, Gronska och blommor varvat med vulkaner och sma sota stader.

Nu

Publicerad 2014-04-04 21:54:13 i Allmänt,

Det gar halvbra att blogga fran mobilen, kunde inte trycka till sista meningen igen i forra inlagget. Gick, pratade och tog en drink med sistnamnda.

Ligger i sangen nu och hor byggarbetet rakt over gatan och vinden, det ar soligt. Ska till skolan som slutar 17:20 sen ska vi mota upp de andra pa en strand efter Diamond Head; ha med oss mat och se solnedgangen!

Waikiki ar helt underbart. Anda ska det vara en av de "samre" platserna pa on, sa jag ser verkligen fram emot helgen nar vi ska borja upptacka andra delar av on!

Thursday

Publicerad 2014-04-04 21:46:28 i Allmänt,

Borjade dagen med formiddagslektioner, lunchade pa Burger King och gick efter det till stranden med Barbara fran min klass/1:a dagen.

Vi promenerade langs stranden, sag ett enormt trad, massa palmer och det var stora vagor denna dag. Badade gjorde vi pa tre strander efter varandra innan vi gick till rummen.

20:30 motte jag Anett, Fabiene & Thorge, vi gick en promenad och letade restaurang. Vi hamnade pa California :) Vid 22-tiden gick jag med Brenda och Thibut

En dag på Hawaii

Publicerad 2014-04-03 11:20:00 i Allmänt,

Igar gick jag och la mig 23 och sov ut till 09 vilket var skont och valbehovt. Gjorde laxa och skrev dagbok pa morgonen. Det var sa fint vader ute, men skola 11:30-17:20. Pa lunchen at jag och Barbara ue och kollade marknaden.

Efter skolan motte vi upp Fabiene och Anett, vi gick till Forever 21! Sedan var det dags for BBQvid poolen pa boendet. Vi at med de andra som vi motte upp. Hamburgarkottet var sa gott. Vi fick kakor ocksa. Allt gratis :) Pa kvallen har vi hangt pa rummet och pratat, har skola imorgonbitti sa ska sova strax.

Pacific ocean, Chili's & talking

Publicerad 2014-04-01 22:29:00 i Allmänt,

Forsta riktiga skoldagen; klassen var helt okej och tycker om lararen! Hade tva dubbellektioner; borjade pa kapitel om Art. Slutade 11:20 vilket var toppen!

Jag och Barbara kopte Hawaii-klassikern Shave Ice och gick langs stranden, tog bilder, sag krabbor, och sen badade vi till det borjade regna, da flyttade vi till poolen.

Vi motte upp de andra och borjade sokande efter restaurang, vi hamnade pa Chili's dar vi fick ett bord for 10 och de hade allt mojligt pa menyn. At tacos med kyckling.

Aloha

Publicerad 2014-04-01 19:20:04 i Allmänt,

Har precis vaknat och ska snart ga till skolan. Pa Hawaii. Kanns forrfarande overkligt. 1:a dygnet har varit helt underbart.

Bor bland palmer och hoga hus. Skolan ligger rakt over gatan. Stilla havet ar 400 m bort. Victorias Secret och Forever 21 ligger pa nasta gata.

Efter 30 h resa och nast intill 0 somn var jag helt slut och utmattad. Fran flygplanet ser jag alla lampor som lyser upp pa on jag snart ska landa pa, det var sa vackert.

Nar jag akte ner till bagaget mottes jag upp av en transferkille I Hawaii-skjorta och tog emot en fin krans. Det var sa harligt att ga ut och traffas av varmen. div>

Pa boendet traffade jag tva andra nya och vi fick en rundtur av en trevlig I personalen. Eter det fick jag traffa mina rumskompisar. Tycker om dem sa det kanns skont. Sedan somnade jag direkt. Nagra timmar senare var det dags for skola. Traffade manga nya trevliga personer fran hela varlden. All personal introducerade sig, berattade om aktiviteter, regler, boenden etc. Vi fick papper, schema och ta id-bild. Foljt av en rundtur I Waikiki och lunch! Avslutades sedan med kulturforelasning. Kl 15 motte jag upp de tva tjejer och tre killar jag pratat mest med I lobbyn. Vi gick till stilla havet och badade!! Det var sa vackert och harligt! Efter det mottes vi upp kl18 igen och gick 30 min till Walmart och storhandlade. Sist mottes vi kl 21 och at middag pa ett California-stalle. Nar jag kom tillbaka till lagenheten pratade jag med min rummis ett tag innan det blev dags att sova igen. Hela dagen var fantastisk, men en hojdpunkt var definitivt att se tva enorma havsskoldpaddor i et vilda.

Om

Min profilbild

Sara

Min vardag. Mina tankar. Mitt liv. Skriver om allt, inget och lite till. För att kunna se tillbaka och minnas mer.