Thisismylife.blogg.se

...........................................allt, inget och lite till.

Missevakt och årets pubrunda

Publicerad 2015-11-26 16:09:00 i Allmänt,

Fredag 2/10 till onsdag 7/10 var jag katt-och husvakt hos A & A och gosade med fina Ploppen, pluggade och såg ett gäng Disney-filmer. Slutade kl: 15 på måndagen och satt kvar med Mik, Eve, Den och Vero i MVH och räknade. På onsdagen var det dags för årets pubrunda, jag tror att det blev ca. 8 pubar för oss, vi husdjurs-årskurser började på Östgöta och avslutade med Mik, Eb, Agn, A-K, på Stocken, första gången vi var där, full rulle schema 18.00-22.30. Efter gjorde vi Domkyrkan-uppdraget, sedan såg vi NORRSKEN(!!!!!) på väg till Norrlands där vi mötte upp Eve också och det var bra musik+mycket folk när alla programmen möttes upp där :) Det var otroligt häftigt att se Norrsken, först när jag såg hur det skiftade trodde jag att jag såg i syne, men sedan kom det tillbaka två gånger jättetydligt som ett streck snett över himlen mellan husen där vid Stora Torget när vi vandrade Trädgårdsgatan ner. Vackert. Norrlandsläppet var till 02, jag och Evelina började gå mot Max för mat, på vägen hängde en okänd psykologstudent Jonas med, mat och prat, trevligt. Tog varsin taxi hem efter tretiden och jag pratade med trevlig taxichaufför, mycket trött, somnade direkt.

Statistik+Mikrobiologi och Gävle 25/9-27/9

Publicerad 2015-11-26 15:43:00 i Allmänt,

21/9 ~~~> Under veckan hade vi statistik med räknestuga, lektion och föreläsningar, satt kvar några timmar på torsdagen med Eve, Denise och Veronica, och räknade, vi hade laborationer också med bakterier.

25/9 fredag ~ Blev upphämtad fredag em och vi åkte till mormor :D Åt middag hos mormor sedan åkte vi till hotellet, det gick inte så bra med låskorten, pappa försökte på alla möjliga sätt men det gick inte, sedan gjorde vi andra samma sak xD Pratade utan vokaler/utan konsonanter med Markus xD Gick även igenom instressant fakta från QI, om bla. grapefrukt och blåval, diskuterade historia/politik/krig, och tittade lite på tv.

26/9 lördag ~ Hotellfrukost innan en sväng på stan, kikade i affärer, och åkte sedan till Bönan där vi lunchade utomhus :) sol men kyligt. Gick ner till bryggan, blåsigt men mycket vackert där. Spelade schack med Mackan. Sigrid och Inger kom på middag hos mormor, förrätt skaldjurspaj/smörgås, varmrätt lax med olika såser och pressad potatis, efterrät miniglass plus hallonrutor och tårta. Riktigt kalas! Mamma berättade två saker från när vi var små som jag inte hört förut, när hon hade köpt pyssel från Panduro, satt jag och Markus på varsin sida och vi hade sagt "mamma du kan inte, när kommer pappa hem?" och sen på Systemet hade jag och Markus ba "oj ska ni dricka allt de där? Det kommer inte gå att få med till bilen." Hihi :) xD På hotellet såg jag och Markus lite av en film med massa kändisar, en komedi. Sedan tävlade vi i att hålla andan, men det var svårt att inte börja skratta. Mer QI om vulkan och naturkatastrofer, celler, skit i rymden, Armstrong, sannolikhet kortlekar, blåval alan davis, präriehund språk. Intressanta fakta :)

12/9 ---> 20/9

Publicerad 2015-11-25 19:50:00 i Allmänt,

12/9 Finbesök när mamma och pappa kom hit, vi åkte in till och gick runt på stan, kollade i butiker, och fikade på Årummet, både smörgåsar och bakelser :) Denise kom över på fördrink innan vi gick till kåren, det var nollning och vi gick vägen längs facklorna ner till ån, denna gång inget bad, allt såg så roligt ut från ett annat perspektiv, därefter mötte vi upp de andra på puben för prat och dans :)
13/9 Beställde hemkörningspizza, en gullig gammal gubbe ringde vilsen men hittade till slut och fick en chipspåse, slappdag, sov nåra timmar, pluggade minimalt och kollade Dark Angel plus Beck - Levande Begravd.

14/9 Måndag, hade två föreläsningar först statistik och sedan lektion efter lunch med Anna Martina Veronica Denise, gick på promenad med Ananai, och sedan blev det impulsskräckisbio med Eve, Denise, Mikaela, Ebba, vi såg Sinister 2, läskig men bra för att vara rysare och roligt/skita på sig på samma gång, massa godis och popcorn.
15/9 Räknestuga och föreläsning, gick hem och åt lunch, åkte till Gottsunda, möta på både A-K, och sen Wilhelmina på bussen, stod kvar och pratade om hundar vid hållplatsen här, hemma skrev jag på labbrapport och fixade lite smått.

16/9 Sanna och Hanna kom hit på besök, vi åt tacos till middag, drack drink, och åkte in till stan, tog varsin dricka på en pub, tog sista bussen hem och såg Into the Storm :)

17/9 Innan vi åkte till Sthlm åt vi frukost, vi mötte upp Sofia vid Marievik och lunchade pasta på Primo Ciao. Sedan gick jag och Sofia runt i Marievik i 2 h och fick rundtur i hennes föräldrars lägenhet. Åkte hem, åt middag med familjen och såg Under the Dome med Mackan.

18/9 Markus fyllde 22 år :D <3 På dagen pluggade jag lite och hämtade tårtor plus tanter. Till halvsex åt vi middag och sedan tårtor och kakor. Det var trevligt och mycket gott. Körde hem tanterna och släppte av Eva. Såg på film på datorn och lite utav Idol. Trevligt födelsedagsfirande med mycket gott att äta.
19/9
Sov ut, åkte till Mediamarkt med Markus vi köpte hårddisk och hockeyspel. Sedan skulle jag köpa mjölk och vi skulle åka till Segeltorp C men det kom aldrig xD Åkte tillbaka och bytte hårddisk till annat märke sedan. Gick promenad runt Långsjön med Lisa. Efter middagen såg jag och mamma en bra film som hette Still Alice, efter det Under the Dome med Markus.

20/9
Åt frukost och tårta innan Amalia och Aiman plockade upp mig och vi åkte till Max för mat och Uppsala för att träffa Ananai och Alex, fika och promenad :) Handlade på nyaste Maxi tsm med dom innan jag åkte hemåt.

Tjugofyra

Publicerad 2015-11-25 19:22:42 i Allmänt,

Haft en del föreläsningar, laboration och genomgångar denna vecka. Tittade på första Idolavsnitten för säsongen, nu precis innan slutliga uttagningen. Hade laboration på morgonen torsdag 10/9 med Denise och Veronica, köpte godis och skrev ut lite papper, gick hem och det var så fint väder, gick en långpromenad till Boländerna. Köpte en dvd-spelare, sängkläder, glasmatlådor och ett minivardagsrumsbord. Tog bussen hem, åt tacos till lunch och invigde bordet+dvd:n. Ananai sms:ade och jag gick över på middag; lax och potatis med creme cheese, prat och mys med gosisarna. Hemma igen såg jag på tv och åt fikabröd. Fick en del samtal under dagen också :) <3 Fredag 11/9 blev det pannkakor med grädde och sylt. Hade labb och föreläsning om energimetabolism. Åkte till Gottsunda och handlade lite smått. Såg Solsidan och film med godis, lite datortid och musik. Fredag :D

Skolstart

Publicerad 2015-11-25 19:18:00 i Allmänt,

Första veckan i skolan rann på fort, statistik 10-15 måndag, sen statistik och mikrobiologi 10-16 tisdag. Räknestuga, luncha i bioc sen labb, följt av genomgång/föreläsning. Åkte in till Stora Torget och lämnade kläder. Onsdag hade vi första labben på 4 h, om bakterier. Torsdag hade vi följd på labben och föreläsningar.  Lagade pasta pesto snabbt och enkelt och tittade på Idol. Nu ltie dator sen sömn. Fredag labb sen köpte jag Denise och Veronica lösgodis i nya butiken vid skolan, föreläsning och sen pluggade jag statistik med Denise och Evelina i ca 2 h och så blev vi klara med inlämningsuppgifterna, flyt.

Fredag till Stockholm efter skolan, kom fram runt sex, hämtade boken på vägen på Dancho, vi åt tacos till middag, såg Under the Dome med Markus, gick promenad med mamma och vi spelade kort :) packade ihop en del och söndag åkte jag och pappa till BK och mack, sen till ikea och har nu fått hit tv, soffa och byrå :) Efter det var jag ganska trött, hade mysstund med vovvarna och prat med Elise i köket. Invigde tv:n på kvällen och halvtittade på Beck I Stormens Öga.

Home sweet home

Publicerad 2015-11-25 19:04:00 i Allmänt,

Torsdag 27/8
Coop med Markus, Bibbi åkte med till Skhlm; växlade pengar, köpte lite grejer till skolstart och vi fikade bakelser, handlade i Axelsberg på vägen tillbaka, spelade yatzy hos farmor. Hemma sorterade och hålade vi massvis med papper runt bordet, kan undra hur det såg ut för grannarna x) såg lite utav Bridget Jones.

Fredag 28/8
Åkte till landet med pappa för svampjakt och äta matsäck i skogen, härligt att vandra. På kvällen utgång med Jennie, först hos henne för snacks och drink, sedan åkte vi in till stan, satt på Snaps uteservering och hamnade på Golden Hits; bra musik och vi såg en Alcazar medlem :P
Lördag 29/8
Åt frukost med Jennie och åkte hem efter lunchtid någon gång. Såg Rolf Lassgård-serie med mamma och pappa, och Under the Dome säs. 2 med Mackan, åt potatisbakelse med rostas och vi spelade kort allihopa :)

Zakynthos ~ Zante

Publicerad 2015-11-25 13:57:00 i Allmänt,

Tisdag 18/8 trötta framme på hotellet, jättegullig personal, litet men mysigt rum. Vi lyckades hitta tillbaka till Laganas huvudgata och åt en väldigt god middag på stället som låg rakt fram i tre-korsningen. Det blev ett favoritställe. Runt midnatt var vi tillbaka på hotellet och det var väldigt varmt på rummet, låg på balkongen på en luftmadrass någon timme för kände mig febrig x)
Onsdag 19/8 åt vi middag i mysiga trädgården med dammar och en liten bro. Under dagen var vi på Laganas Beach, sanden var halvfin men det fanns jättesöta ställningar för sköldpaddsungar, och vattnet var hur fint som helst. Vi vandrade ända bort till slutet där flygplanen åkte jättenära över oss. Köpte fruktsallad av de som gick runt, det var härligt med värme och hade saknat Medelhavet. Efter middagen köpte vi biljetter till Glow Paint-Party på Rescue och hämtade våra t-shirtar och armband i lilla butiken. Gick hem och vilade ett tag innan vi gick till 2-våningsstället runt 23, vid midnatt gick vi in på Paint. Det var jätteroligt, lite kul att alla hade samma kläder, bra musik, glad stämning, massa färg, och en Nisse för live-utrop. Vi lämnade runt tretiden. På vägen till hotellet var det ett blandat tjej/kill-gäng från England som hörde att vi var från Sverige och brast ut i Måns-vinnarlåten Heroes of our time, sedan spred det sig så hela gatan sjöng den, var lite roligt.
Torsdag 20/8 hyrde vi trampbåt med ruschkana vilket var härligt och roligt, vi var ute en timme innan vi lunchade och satte oss på en kokhet fullsatt buss in till Zante stad, där kikade vi runt på shoppingen och byggnader, vi åt en sen middag på hamnens udde, det blåste myckeeet. Tog taxi tillbaka till Laganas och vårt hotell.
Fredag 21/8 dagen spenderade vi med en båttur runt hela ön, det var helt galna vågor som åkte över kanten så man blev plaskblöt plus alla grejer, det var ett jättehärligt stopp vid Keri Caves och så åkte vi förbi Shipwreck Bay. Åt souvlaki till middag och vilade en stund hemma innan vi gick ut på kvällen och körde en klubbrunda, vi började på Hawaii-inspirerade Tiki som hade jättegoda Mojitos och Daquirius, därefter var vi på Fishbowl ett tag, innan vi gick in på glitterparty på Linekers, miniskumparty på gatan, stället med hoppborg, och där vi var mest under veckan 2-våningsstället som vi inte visste förrän sista dagen, glad musik och limbo! Runt 04 gick vi hem och sov.
Lördag 22/8 gick vi upp elva och promenerade till vackra Cameo Island med en bro över, åt lunch på högt ställe med utiskt över vattnet, sedan gick vi till en ny strand Aghios Solis efter lilla ön, jättefint vatten och utsikt över små öar, åt på grekstället nära bara bortom kröken och sov strax före midnatt.
Söndag 23/8 gick vi upp strax efter sju, full rulle, gick till lilla hamnen med båtar och åkte till Maratonissi i en båt med en familj och mannen som körde, gav oss ut på sköldpaddsjakt, bara 3 st kvar, stackarna som blev följda av 10 båtar, tyvärr fick vi inte se någon men det var en härlig tur och vi fick se Cameo Island från andra sidan också, därefter gjorde vi ett stopp vid Maratonissi sköldpaddsön med fina grottor och fantastisk stenstrand, tillbaka i land åt vi glass, solade en stund och badade innan vi åt lunch på utkiksstället igen. Hängde på hotellet lite, fixade oss till middag sallad och pommes på stället med utsikt över stranden, jättemysigt, gullig servitris och god mat. Kl 17 hämtade grekiska Xristina oss med sin bil; hon var trevlig, pratglad, skojade och skrattade mycket. Stopp 1: utkik från berg i Kalimaki strax efter Laganas. Stopp 2: kaffestopp i Zante stad och därefter tur uppåt till utkik över Zante stad, mycket vackert. Stopp 3: klostret ute i ingenstans, mycket fint med gammal stenbyggnad, trädgård, en massa katter. Stopp 4: stannade till bland bergen på väg upp, otrolig natur, apelsiner och grönskande berg. Stopp 5: en strand/pir och en å på samma gång, minns ej namnet, häftig skiftande färg på vattnet. Stopp 6: också ute i ingenstans bland villor, vinodlingar och på väg mot de "riktiga" bergen, jag och Ananai behövde kisspaus och klättrade upp för en kulle och satte oss bakom varsitt träd med två stora hundar som skällde på oss bakom galler xD Stopp 7: efter att ha åkt bland de häftiga bergen och kommer högre och högre upp och off, så vackert stopp med utiskt över detta och en bay emellan. Och stopp 8: målet med denna resa och en plats jag verkligen velat se sedan första gången jag såg det på bild (precis som med Amalfi-kusten) Shipwreck Beach i Navagio, för solnedgången. Helt otroligt vackert, utsikt så långt åt alla håll, kristallblått vatten som såg ut som en utlagd matta, enorma berg, och att få vandra i bergen bland tistlar och buskar längs med kanten och se delar av Zantes struktur. Utsikten, melon Xristina hade med sig, solnedgången. Sedan behövde vi skynda tillbaka innan mörkret, hon sa att då ser man ingenting, fanns ingen belysning alls. Stopp 9: olivträd från 200 år f kr, det var coolt. Prata i bilen och säga hejdå, vi fick hennes FB. Hem slappa powernap 30 min, ut 00:30 till Tiki för sista god drink, kortis på Ghetto-stället sen Alkohol va det nu hette-stället med två våningar, där vi nu upptäckte våning två där det var jättemycket folk och bra musik, blev senaste natten till 06, lagom trötta, gick vi hem och avslutade med god pizzaslize och promenad förbi stranden.
Måndag 24/8 var sista dagen, vi var trötta och åt frukost på hotellet innan strandförmiddag med solstol och lunch där. Efter beach sov vi 2 h innan vi tog taxi till Zante stad, det var ett särskilt firande där denna dag som personalen rekommenderat, tror det var för Påven? Stor marknad där vi åt crepes och gyros, kikade runt, jag köpte turkosa örhängen, kollade shoppingen och belysningen de hängt upp, och tittade på fyverkerierna som började senare på kvällen, innan vi tog taxi hem för sömn.

Födelsedagsfiranden i Harkskär och Gävle

Publicerad 2015-11-25 12:42:52 i Allmänt,

Fredag morgon kom pappa och Markus och plockade upp mig i Uppsala och vi åkte bil till Gävle för att fira mormor som fyllde 80 år, fredag 14/8-15 :) Vi åt lunch hos mormor och packade upp i hyreslägenheten. Vi åkte med mormor ut till Harkskär, och mamma kom med tåget och tanterna :) Rob, Teo, Wan, Perni, var där och vi fixade i ordning lite och njöt av fina utsikten från bryggan, sen kom most, Lis, Eli, Mat, Alic, Edvi :) Vi åt förrätt, middag och efterrätt uppdukat på gräsmattan. Spelade kortspel som bubblan, även kubb, kurragömma med vink och fotboll. Umgicks, fotograferade. Det var mysigt att vara vid vattnet, runt 22 åkte vi hemåt efter en lyckad dag med alla samlade och toppenväder :D <3
Lördag 15/8 åt vi frukost hos mormor, åkte till stan med familjen, mötte upp Sundsvallsborna, sedan åkte vi tillbaka till Sätra, spelade fotbollsmatch, skuggpaus, följt av Böna Café vid vattnet i Harkskär, vi åt lunch utomhus, och satt i solen på sne bänk nere vid hamnen sedan, letade vykort med mormor, fanns en söt båt med smiley, kramades hejdå och släppte av mormor hemma, innan vi spelade minigolf, köa till banorna, såg nya badet, träskulpturerna som vi sett dem göra för x antal år sedan, musikaliskt på scenen, det var roligt med minigolf, länge sedan sist! Satt på balkongen i solen och lade patians, till middag åt vi köttgryta med potatis, till efterrätt chokladtårta, vi spelade poängpoker och tittade på sommarkrysset med lätta kryss och testade ringa men vi kom inte fram :P
Söndag 16/8 testade vi mormors gamla skrivmaskin efter frukost, det var coolt, åkte sedan tillbaka till Stockholm. Hemma gick jag och mamma promenad runt Trekanten, tittade på Barnen på Luna och blev förkyld. Jätterolig och härlig helg! Måndag 17/8 åkte jag till coop och köpte det sista inför resan, hade tvättat dagen innan och började packa. Vilade annars framför tv och såg Apollo 13 med Markus.

Om

Min profilbild

Sara

Min vardag. Mina tankar. Mitt liv. Skriver om allt, inget och lite till. För att kunna se tillbaka och minnas mer.