Thisismylife.blogg.se

...........................................allt, inget och lite till.

Shoreline

Publicerad 2013-11-27 10:37:00 i Allmänt,

Markus håller på att lära mig att spela gitarr!!

Tidigare har jag hört de låtar och den musik han har skrivit själv. Jag älskar verkligen de texterna och musiken är så himla fin. Igår kväll fick jag höra de kända låtar han har lärt sig att spela också. Han är grymt duktig :D
 
Igår lärde jag mig några ackord också! Det är svårt att spela och gör ont i fingrarna :P men det är jättekul och nu kan jag Em, G, C och D! Tanken är att jag ska lära mig tillräckligt för att vi i alla fall till en början ska kunna spela låten Shoreline tillsammans.

Jag måste fortfarande tänka efter innan jag spelar ett ackord, så jag behöver träna för att bli säkrare och kunna hålla ett högre tempo, behöver även jobba på att hålla rätt takt. Men det tar lite tid så jag får ha tålamod :)
 
Det är så häftigt att kunna skapa musik. Och vackert.


Idag är min lediga dag den här veckan. Har pluggat inför tentan, och jobbat lite på forumdiskussion och uppgiftsinlämning som jag har till nästa vecka också.

 
Åt tunnbrödsrullar med kycklingcurry till lunch och gjorde hallon- och banansmoothies sedan.

Nu ska jag se på Två på resa (Teneriffa) med mamma innan jag ska sova, ska upp kl 05 imorgon.

 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-11-28 15:34:52

Häpp!!!

Svar: Hopp!
Sara

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Min vardag. Mina tankar. Mitt liv. Skriver om allt, inget och lite till. För att kunna se tillbaka och minnas mer.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela