Thisismylife.blogg.se

...........................................allt, inget och lite till.

Aloha

Publicerad 2014-04-01 19:20:04 i Allmänt,

Har precis vaknat och ska snart ga till skolan. Pa Hawaii. Kanns forrfarande overkligt. 1:a dygnet har varit helt underbart.
 
Bor bland palmer och hoga hus. Skolan ligger rakt over gatan. Stilla havet ar 400 m bort. Victorias Secret och Forever 21 ligger pa nasta gata.
 
Efter 30 h resa och nast intill 0 somn var jag helt slut och utmattad. Fran flygplanet ser jag alla lampor som lyser upp pa on jag snart ska landa pa, det var sa vackert.
 
 
Nar jag akte ner till bagaget mottes jag upp av en transferkille I Hawaii-skjorta och tog emot en fin krans. Det var sa harligt att ga ut och traffas av varmen. div>
 
Pa boendet traffade jag tva andra nya och vi fick en rundtur av en trevlig I personalen. Eter det fick jag traffa mina rumskompisar. Tycker om dem sa det kanns skont. Sedan somnade jag direkt. Nagra timmar senare var det dags for skola. Traffade manga nya trevliga personer fran hela varlden. All personal introducerade sig, berattade om aktiviteter, regler, boenden etc. Vi fick papper, schema och ta id-bild. Foljt av en rundtur I Waikiki och lunch! Avslutades sedan med kulturforelasning. Kl 15 motte jag upp de tva tjejer och tre killar jag pratat mest med I lobbyn. Vi gick till stilla havet och badade!! Det var sa vackert och harligt! Efter det mottes vi upp kl18 igen och gick 30 min till Walmart och storhandlade. Sist mottes vi kl 21 och at middag pa ett California-stalle. Nar jag kom tillbaka till lagenheten pratade jag med min rummis ett tag innan det blev dags att sova igen. Hela dagen var fantastisk, men en hojdpunkt var definitivt att se tva enorma havsskoldpaddor i et vilda.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Min vardag. Mina tankar. Mitt liv. Skriver om allt, inget och lite till. För att kunna se tillbaka och minnas mer.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela