Thisismylife.blogg.se

...........................................allt, inget och lite till.

Ett Ett Två

Publicerad 2014-01-31 20:39:00 i Allmänt,

I söndags jobbade jag natt, slutade 06 måndag morgon, åkte hem och sov efter. Åt middag med familjen hemma innan jag träffade Veronica, Jennifer och Naghmeh i stan runt 22-tiden, Linnea kom också förbi efter jobbet. Blev en trevlig after/before work; vi pratade och drack god drink på Lion Bar. 

Innan vi skulle hem gick jag, V och N förbi alla McD för att leta efter en som hade öppet, men alla hade stängt precis vid 02 eller innan, en väktare sa att Kebabhouse hade öppet så vi gick dit och åt pommes och väntade på nattbussarna.
Efter ett tag kom två tjejer fram, de viskade att de ville låna telefonen och ringa polisen. Först trodde jag att de skulle ta telefonen och springa. De var rädda och sa att de var förföljda. Vi blev lite oroliga för när vi skulle skiljas åt. De verkade skärrade, men utifrån deras berättelse lite paranoida för att hela restaurangen skulle ha följt efter dem inklusive de två killar som hjälpte till.

Jag ringde i alla fall polisen utan att ge ut telefonen och de sa att vi skulle vänta där till de kom. Tjejerna var tacksamma. I efterhand känns det dock som att de hittade på, kanske för att de behövde skjuts eller något av polisen, jag vet inte.., men hellre ringa och vara på säkra sidan att de får hjälp om det faktiskt verkligen skulle behövas.

Polisen kom, jag berättade vad som hänt och han sa att det var bra att vi hade ringt, sedan fick vi gå eftersom vi inte hade varit med innan under det tjejerna beskrivit. Det var en annorlunda avslutning på kvällen ^^ Missade min nattbuss sedan för att jag kollat fel/SL visade fel så tog en taxi hem. Dagen efter började jag 11, somnade strax efter 05. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Min vardag. Mina tankar. Mitt liv. Skriver om allt, inget och lite till. För att kunna se tillbaka och minnas mer.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela