Thisismylife.blogg.se

...........................................allt, inget och lite till.

Farewell

Publicerad 2014-07-27 20:01:00 i Allmänt,



Fredag den 11/7 jobbade jag 9-17, vilket blev mitt sista pass på McDonalds. Det kändes tråkigt och väldigt konstigt, har fortfarande svårt att förstå att jag inte kommer att gå tillbaka dit för att jobba haha. Det känns som att jag har jobbat där väldigt länge, som att det var evigheter sedan min första dag. Det var sorgligt att krama alla hejdå, men ska hälsa på och träffar förhoppningvis en del ändå. Är glad över mina nästan 2 år på donken, men känner mig ändå klar med det. Är nu otroligt skönt att vara ledig vilket jag har varit i 2 v och 2 dagar :D 


 
Tänker tillbaka på allt kul med kollegor, alla glada schysta snälla personer som har gjort det roligt att komma till jobbet. Även alla underbara kunder, de som kommit en gång eller flera, och som genom något ord, prat, gest, leende eller annat har gjort en så glad och peppad. Struntar i att nämna alla de som inte vet hur man beter sig och som heller inte är värda att nämna.



Minns:

Alla galna nätter. Personalbrist och kaos. Flummigheten som slog till under olika tider på natten. Folk som hoppar ut ur bagageluckan i bara kalsonger och kastar glitter. En man som kör i drive in och kastar en hamburgare på en av oss i luckan för att han fick gurka i den fast han beställt utan. En idiot som river ner hela kassalinjen för att vi går över till att bara servera frukost. Frukoststammisar där man vet exakt hur de beställer.
Den glada taxichauffören. Massa garv och blandat prat i personalrummet. Valborg. Han som under värsta kaosnatten stod i luckan med mig och pratade med gästerna. Clownskor. Nyårsafton. Alla "plopp" och så var strömmen borta = äta all waste och sitta med värmeljus, stå ute och informera folk. Halv handledarutbildning. Skiftledare? De som handlat vilka man mer eller mindre kan kalla kändisar. Pommes utan salt. Happy Meal till taket. Äldre kaffe-paret. Grill-order, no more. Mina kära nattstammisar är saknade. Möhippor; om det inte är att servera mat med haklapp och mjölk i flaska är det att dela ut fina brev i driven till en förvånad person. Alla de gäster som kan mitt namn. Den dansande galna kvinnan i lobbyn. Hemlösa man låter sova kvar i lobbyn. Knarktoaletten. Alla fulla människor; en grej man faktiskt borde uppleva är detta på donken, det har varit sjukt kul men ibland också ganska irriterande haha. Klättra på bänkar och puttsa väggarna. Skrapa bort tuggummin under borden. GO CSO. Huvudkontoret. Personalfest som i princip varade till det var dags för frukostjobb. Månadens medarbetare. Alla skol-ruscher. Kall vinter och frysa sönder i driven. Mina Mc-smeknamn för att skilja på stammisgäster. Smoothie-glass-milkshake-värmeböljadagarruscher. Sedan får vi inte glömma alla fina utskällningar man fått. Kul att lära sig köket och ibland bli inkastad. Svettas i pompa. Alla konstanta pip-ljud. Lukten. Kläderna. Galna kvittokvinnan. Och så mycket mer, skulle kunna hålla på i oändlighet.

Allt hade sin charm.


Firade det här med Rålis-mys. Det var kul att så många kom! Umgås, bad, prat, dricka, mat, godis, fotboll. Aldrig för sent för en After Work.

 
Hej och välkommen till nya äventyr.
Jag ska aldrig servera en big mac igen. Förhoppningsvis.
Ha en trevlig dag.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Min vardag. Mina tankar. Mitt liv. Skriver om allt, inget och lite till. För att kunna se tillbaka och minnas mer.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela