Thisismylife.blogg.se

...........................................allt, inget och lite till.

Am I dreaming?

Publicerad 2014-05-11 18:35:00 i Allmänt,

En klar favorit under resan var att se djur i det vilda, där de hör hemma. Det var så fint att vara i "deras värld" istället för att se dem genom en glasruta på zoo, där de är fast i en liten pöl. För mig var det här så mycket värt, underbart, obeskrivligt.

Har du någonsin tänkt: "jag kan nå hajen nu"? Det har jag. De var många och jag omringad. Det var häftigt. Kan inte beskriva det. Deras rörelser var så fina. Hajarna var så otroligt vackra.

Ovan finns bild på något av det vackraste jag har sett. Tyvärr lite disig, men jag har det föralltid i mitt huvud. Sköldpaddan simmade under mig och instruktören dök ner, de simmade sida vid sida och följdes av ett stim småfisk.

Sovande sköldpaddor. De var fyra stycken som mest, de var så fridfulla och jag blev harmonisk av att se dem. Hakuna Matata.

Första gången jag skulle snorkla på riktigt väntar. Går ner med huvudet under vattenytan och det första jag ser är Hawaii's nationalfisk: Humuhumunukunukuapua'a. Det var minst sagt coolt, Meant to be. 

Här gick en dröm i uppfyllelse. Jag har alltid velat se delfiner i havet. Jag fick se många. Lycka.

Närkontakt med färgglad firre! 

Flygfiskarna överraskade mig. De var verkligen jättehäftiga. 

Såg massa fina fiskar. Vattnet var så klart att man kunde se botten. 

"Här, ta den här så ska jag ta en bild!" Fick hålla i en "jagvetintevad" i en härlig fin röd färg. 

Det var så vackert att se delfinerna simma tillsammans. 

Snygg sovpose :-)

De här fiskarna såg jag på flera ställen. De var så fina och roliga med sina näsor, gulligt med den orangea rosetten runt bakfenan och de fina trådarna därpå också. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Min vardag. Mina tankar. Mitt liv. Skriver om allt, inget och lite till. För att kunna se tillbaka och minnas mer.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela