Thisismylife.blogg.se

...........................................allt, inget och lite till.

Gruppdiskussion, födelsedagsfirande, två dagar hemma, återse första från Hawaii, projektarbetande, City Gross, föreläsningar

Publicerad 2014-10-16 09:52:00 i Allmänt,

I fredags var jag i skolan för 4 h gruppdiskussion. Handlade på vägen hem; ostbollar, lite godis och mat. Lugn fredag; åt middag, såg Solsidan och läste M. Graafs första bok, som berör starkt. Sov tidigt och i lördags mötte jag Amalia efter lunch, vi åkte hem till Ananai och Alex, hennes mamma, pappa och lillasyster kom också :) Det var mysigt att fira Ananai med middag och prat. På eftermiddagen åkte jag till Stockholm! Jag och mamma såg a perfect world, en lite seg men ändå bra film! Jag värmde på lax och vi såg Seinfeld allihopa :)

På söndagen träffade jag Jennie vid 12. Tycker att det är så kul att av de 35 dagarna på Hawaii trodde jag att man kände till alla svenskar, meeen inte då. Sista dagen när jag hade gått ner för att checka ut i receptionen kom Sunny och skulle kolla rummet, hon kollade samtidigt Jennies rum och vi snackade engelska med varandra. Fram till Sunny lämnat oss och vi kom till frågan: Var kommer du ifrån? Det visade sig dessutom att vi och en till tjej (från Sverige!) som Jennie kände skulle åka samma flyg som mig till SF, NY och ARL. Vi klickade väldigt bra, så det var roligt! Vi åt lunch och efterrätt på Friday's och pratade några timmar :)

Mamma hämtade mig vid Telefonplan runt 17 och vi åkte till coop för att handla lite, åt lasagne till middag hemma allihopa, innan det var dags att åka tillbaka till Uppis. Åt amerikansk äppelpaj också som jag och mamma snackat om vid Vinterviken när vi åt smulpaj! 

Helgen gick som vanligt i raketfart och måndag kom kvickt tillbaka. Det var djurskyddsveckans början vilket gjorde det hela mycket roligare! Från 08:30-12:00 satt jag med projektgruppen i biblioteket, 13:15-15:00 hade vi föreläsning om djurskydd och olika forskningsprojekt. Efter skolan åkte jag och Evelina till City Gross efter att ha sprungit mellan alla bussar och inte fattat hur vi skulle åka. Vi storhandlade, och när vi kom dit hade vi såklart inte två mynt till vagn, men vi fick en sån där platsgrej av en man. Vid kassorna sprang vi på två till tjejer från klassen och sedan släpade vi med oss alla kassar på bussen, lyxade till det med fläskfilé och grillad kyckling. Hemma fixade jag med köttet, pratade med Lisa och gjorde en kycklingsallad med haloumi.

Igår tog jag och Mikaela samma buss, vi såg att en MC-olycka precis hade hänt på vägen till skolan :( hoppas att det gick bra på sjukhuset. Hade väldigt intressanta föreläsningar om slakt, försöksdjur och veterinärers arbete vs djurskyddsinspektörers arbete. Efter sista föreläsningen satt vi med dator och projektarbetet igen. Nu har dag 3 passerat utan godis, choklad, kakor etc. Gick en långpromenad igår också. Får bara unna mig gott på helgerna nu och ska försöka röra på mig så mycket som möjligt, för hälsan och att må bra.
 






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Min vardag. Mina tankar. Mitt liv. Skriver om allt, inget och lite till. För att kunna se tillbaka och minnas mer.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela