Thisismylife.blogg.se

...........................................allt, inget och lite till.

Nöff

Publicerad 2014-10-07 18:55:00 i Allmänt,

Tänkte skriva lite kort om måndag till torsdag här :) Hade lägenheten för mig själv förra veckan. 

Måndag (29/9) var jag på föreläsning om grisar 9-12 följt av föreläsning om födosökande 13-16.

tisdagen (30/9) var vi på ett studiebesök hos grisar på en ekologisk KRAV gård. Det var så otroligt fint med stora fält där grisar och kultingar strövade runt. Helt underbart att se! Har alltid tyckt om grisar, men den här dagen blev jag kär. Det är otroligt hur lika de känns hundar. Deras ögon och framför allt blicken känns lik våran. Det var några som var rädda när man närmade sig och sprang bort, fast de var nyfikna för när man backade kom de tillbaka. De allra flesta kom glatt fram och kultingarna som sprang efter mamman och i världens fart över fälten var helt underbart att se. Solen sken. En helt perfekt eftermiddag strax utanför Enköping.

I onsdags (1/10) var jag ledig, vilket var väldigt skönt! Gick promenad, handlade, gjorde en kyckling- och fetaostpaj, såg tv, åt godis och pluggade.

Dagen efter var torsdag (2/10) när vi studerade skolans hästar till etologiprojektet från 07:30-13:00. Efter det gick vi in i värmen och började skriva på arbetet i biblioteket. 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Min vardag. Mina tankar. Mitt liv. Skriver om allt, inget och lite till. För att kunna se tillbaka och minnas mer.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela