Thisismylife.blogg.se

...........................................allt, inget och lite till.

Clap along if you feel like happiness is the truth

Publicerad 2014-09-29 22:09:00 i Allmänt,

I fredags (26/9) hade vi gruppdiskussioner från 10-17. När dagen var slut var det äntligen dags för fredag och helg! Åkte in till Uppsala C och mötte bästa Markus vid tåget! :D Vi åkte hem och jag visade lägenheten som jag för tillfället har för mig själv i en vecka, lämnade sakerna och så åkte vi tillbaka in till stan.

Biobiljetter köpte vi till "Dawn of the planet of the apes" innan vi gick till en pizzeria, åt och snackade. Efter maten gick vi först till Hemmakväll och köpte godis, därefter gick vi en promenad runt ån och till Domkyrkan, en mini Uppsala sightseeing. 

Runt halvnio gick vi in på bion och filmen var riktigt bra, den berörde, var medryckande, spännande och bra skådespel. Överraskande bra för att vara en uppföljare också, vågade inte ha för höga förväntningar, med tanke på att jag gillade första filmen extremt mycket.
Efter filmen handlade vi lite i kiosken innan bussen kom och vi åkte tillbaka till lägenheten. Vi åt godis och chips, såg Under The Dome som passande nog gick i repris strax efter midnatt. Resten av kvällen pratade vi och spelade kort+frågespel fram till halvfyra när det blev dags för sömn!
Gick upp runt 10 på lördagen, duschade och städade litegrann. Vi åt frukost och runt 13-tiden kom Robert och Pernilla över på lunch/fika, det var trevligt! :) Följde Markus in till Centralen på eftermiddagen, lagade tacos på kvällen och såg lite av Jurassic Park+satt vid datorn.

På söndagen gjorde jag inte så mycket. Pluggade och gick en promenad. Åkte en sväng till Ikea och Coop Forum. Såg Solsidan och tog det lugnt. Hade verkligen en superrolig och mysig helg med brorsan och det var kul att Robert och Pernilla kom förbi en sväng!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Min vardag. Mina tankar. Mitt liv. Skriver om allt, inget och lite till. För att kunna se tillbaka och minnas mer.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela