Thisismylife.blogg.se

...........................................allt, inget och lite till.

Fyriiiiiiis. Sthlm! Skoldag.

Publicerad 2014-09-16 18:56:26 i Allmänt,

Fyriiiiiis. Lördag.

Sov ut och gjorde inte så mycket på dagen, tog det lugnt och sov en timme till efter att jag hade ätit lunch. Började fixa mig vid 15-tiden och åkte strax efter 16. Tog bussen till Akademiska, men det var något jippo i stan som gjorde att bussen jag skulle byta till inte kom.

Därför kom jag fram halvsex istället till kåren där vi fick en fördrink kallad fyrisvatten. Vi kollade på rolig spex-föreställning en timme i en aula, sedan gick vi alla in till restaurangen, där knäckebröd med mjukost väntade oss småttingar, men det blev bättre med kyckling fylld med något gott, potatis och sallad, följt av vit choklad mousse med blåbär och kex. Sånger, prat, tal osv, även pyssel. Det var trevligt.

Klockan 23 var det dags för fyris-doppet. Utanför dörren gick vi på led med "kapar"-påsar på huvudet. Såg facklor igenom och alla de som sprang runt och skrämdes, skrek, viskade, kittlade en i nacken och sånt där, kändes som i ett spökhus. Och så vandrade vi runt ett tag, till det blev ed-dags.

När väntan var över, var det av med skorna, dom eller dop? och så var det en som höll i varje arm och vi sprang sida vid sida till jag hoppade i och kände dy-botten upp till knäna. Mysigt haha, men det var roligt! Kul att traditionen håller i sig! Simmade i land och fick kramar och kårnålen av de som väntade där :) Fanns också en eld man inte ville lämna. Sprang till bastun till slut och duschade, sedan gick jag direkt till kåren.

Umgicks med lite folk från klassen och andra. Vi pratade och dansade. Sedan var det lite tal och presentation när deras utklädnad åkte av. De stängde klockan fyra och min taxi kom halvfem. Gick och lade mig halvsex efter en kul kväll och natt! 

Sthlm. Söndag.

Gick upp elva efter att ha sovit knappt 5 h. Rätt trött, åkte nästan direkt iväg till C och åt lunch på EH i väntan på tåget. Kom hem runt 14:30 efter att ha röstat! 

Pratade, spelade Alfapet, såg Under The Dome, åt god middag och såg Seinfeld, gjorde vi de timmarna som gick väldigt fort även denna gång.

Det var jättekul och skönt att komma hem! Lyssnade på musik på tåget på väg till Uppis igen, unnade mig en cheeseburgare i väntan på bussen.

Väl i lägenheten pratade jag lite med Lisa, sedan gick jag och lade mig nästan direkt. Var riktigt trött, men hade ändå lite svårt att sova. Brukar ofta vara så för mig innan måndagar. 

Skoldag. Måndag.

Första skoldagen på Uni utan nollning, aktiviteter etc, bara lektioner. Dagen gick bra. Satt ute i solen på lunchen och var på föreläsning om först fysiologi och sedan foder.

Det var en skön dag kl 10-16. Handlade mat på vägen hem och pluggade 3-4 h fram till klockan åtta, då jag stekte pannkakor. Såg 2 and 1/2 men och satt vid datorn efter det, innan musik och sömn.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Min vardag. Mina tankar. Mitt liv. Skriver om allt, inget och lite till. För att kunna se tillbaka och minnas mer.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela