Thisismylife.blogg.se

...........................................allt, inget och lite till.

Impossible? I'm possible.

Publicerad 2014-09-16 20:06:00 i Allmänt,

För mig har det känts som en ganska stor omställning att komma till en ny stad och att börja på universitet. Även om man ofta anpassar sig relativt fort, blir det som ett nytt liv när vardagen är annorlunda, och framför allt på en annan plats. Trivs i alla fall bra och det är spännande! Som avslutning för dagen (16/9) hade vi en föreläsning med Agronomer i arbetslivet som pratade om deras "resor". Det är väldigt intressant att höra och tog åter fram extra motivation. Skrev lite korta anteckningar under föreläsningen och en lista över vad jag vill göra under de här nästan 5 åren som student i Uppsala.

Mina mål (eller försök till att uppnå dem) är att: Klara alla kurser (även om jag behöver göra omtenta efter omtenta)
Kår/Nations-engagemang (klubb, café, butik, garderob, reception - testa någonting, erfarenhet och liteee extra pengar) Val till skoltidningen (nov, skulle vara kul att testa om det går att kombindera djur-utbildningen med journalistik) Praktiken (under sommaren för att få praktisk erfarenhet och lättare till jobb) Sommarjobb (till nästa sommar tänkte jag försöka) Åka hem till Stockholm så mycket som möjligt. Utbytestermin (USAUSAUSAUSA eller kanske AUSTRALIEN) Ta kandidatexamen (till att börja med, ev uppehåll om ej utbytestermin) Ta Agronomexamen (yrkesexamen efter 4,5 år knyter ihop påsen) Masterexamen (ev en termin till, gör säkert gott) Sist men inte minst att ha kul. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Min vardag. Mina tankar. Mitt liv. Skriver om allt, inget och lite till. För att kunna se tillbaka och minnas mer.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela