Thisismylife.blogg.se

...........................................allt, inget och lite till.

65 miljoner år sedan

Publicerad 2015-06-17 00:03:00 i Allmänt,

Tidigare idag gick jag och mamma en promenad vid mysiga Vinterviken, det var blåsigt men skönt promenadväder och solen sken. Plockade kottar hemma, sett Desperate Housewives, löst korsord men tyvärr för kallt för att sitta ute. Åt tidigt middag och duschade.
 
Efter en lång väntan blev det äntligen dags för att se fjärde Jurassic Park filmen med Markus. Minns för några år sedan när jag såg att de börjat planera en fjärde film och förra året höll de på att spela in den på Hawaii när jag var där. Tycker alla tre gamla filmerna är väldigt bra, de är spännande och välgjorda, speciellt för att ha så många år på nacken. Jurassic Park är en riktig klassiker och tror även det är en anledning till varför fjärde filmen är så bra trots sina brister. En del scener är otroliga, framförallt scenen med vattendinosaurien (som påminner om Seaworld), annars t.ex. herbivordinosaurier som springer över ängen och fina naturbilder från Hawaii. Den var spännande, dinosaurierna välgjorda, djurparken kändes väldigt verklig, och lite nostalgi till gamla filmerna, gör att brister som en del onödiga repliker/knasiga forskare går att bortse ifrån. Kul att vi har sett filmen nu. Håller med Markus om att det är svårt att säga om den är bättre än de gamla eller inte. Hur som helst är alla fyra bland mina favoritfilmer, kul med en ny eftersom man kan de gamla utantill.
Gick och la mig och nu kom Mackan precis förbi och berättade att han har klarat sin tenta också :D:D Så glad!! Då är vi båda klara och kan sova gott med bara 2 dagar kvar till USA :D Med det säger jag godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Min vardag. Mina tankar. Mitt liv. Skriver om allt, inget och lite till. För att kunna se tillbaka och minnas mer.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela