Thisismylife.blogg.se

...........................................allt, inget och lite till.

SOMMARTIDER HEJ HEJ

Publicerad 2015-06-17 15:38:00 i Allmänt,

Kom hem efter lunchtid på fredagen 5/6, solen sken och satt ute i trädgården. Invigde lovet med att äta grillad lax med mam, pap & Mar, och såg sista avsnittet av fjärde Game of Thrones. På lördagen 6/6 åkte jag och pappa till Netonnet där han köpte en Nikon systemkamera och vi spelade alfapet allihopa, med en del roliga ord :P Efter massa gott; tacos och rabarberpaj, och laddningstidgissningslek haha och rummen med lågt tak, tog jag och Markus en promenad till Telefonplan där vi köpte godis. Har varit ute i trädgården i solen och njutit av ledighet, löst korsord, läst, och tagit det lugnt, har rensat och fixat litegrann, säkerhetssparat bilderna från mobilerna. Gått promenad runt Långsjön, en gång själv och en med Sanna. Vi åt färsk torsk till middag, såg Game of Thrones, och lite av en talkshow med bl.a. Julianne Moore. Gick 3 h promenad till och i Mälarhöjden med Hanna. Var några timmar hos farmor och Bibbi; för prat, yatzy, korsord, fika och tv. Tog en tur till Bea Ica Kvantum med bilen, köpte tidningar och jordgubbar med grädde. Såg Sunes sommar med pappa en regnig dag. Fre 12/6 gick jag promenad med mamma vid hägerstenskajen, och satt ute i trädgården med pappa, varm och solig dag, såg Jurassic Park med Markus och nästsista avsnittet av säsong 5 Game of Thrones, vilket måste vara den mest välgjorda och genomarbetade serien någonsin. Hajprogram gick jag upp och tittade på när jag inte kunde sova, farliga vatten och great white serial killer. Såg Indiana Jones 1 och var i Kungens Kurva + SKHLM med Mackan; på Stadium, Intersport, H&M, Lindex, Din Sko, Skopunkten, Ica Kvantum och Forex. Vi köpte skor, vans båda två, och jag växlade pengar till resan. 15/6 fick klassen biokemins tentasvar, det var så himla skönt att klara den, blev glad. Första året helt klart och sommarlov utan omtenta. Under måndagen tvättade jag en del inför resan och såg sista avsnittet utav Game of Thrones. Igår gick jag och mamma en promenad vid Hägerstenskajen, och på kvällen såg jag och Markus Jurassic Park 4 på bio. Idag har jag varit hos frisören och suttit ute med korsord, nu har vi ätit torsk, ska fixa lite småsaker och se Taken 2 med pappa. Imorgon blir packningsdag :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Min vardag. Mina tankar. Mitt liv. Skriver om allt, inget och lite till. För att kunna se tillbaka och minnas mer.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela