Thisismylife.blogg.se

...........................................allt, inget och lite till.

Påsklovet!!!!!!!

Publicerad 2015-05-05 09:54:00 i Allmänt,

Torsdag 26/3 - Flyttade lasset med pappa från Eriksberg till Sthlm, alla möbler och mina 100 påsar, fick med oss Lisas bokhylla och hämtade ett skrivbord, när vi hämtade skrivbordet blev det svårt att få plats och alla påsar åkte ut på gatan, såg kul ut, men med lite pussel gick det till sist, vi åt på McD på vägen hem, jordgubbscheese. Sara skriver inlägget, pappa skojar med Sara som vill skriva allt i bloggdagbok, och säger när hon är 80 kommer hon läsa jag åt pizza med Markus och vi såg den där deckaren, Deck? Beck? Lät roligt hihi.
Fredag 27/3 - Var hemma på dagen, plockade i ordning lite saker, pluggade och tog det lugnt. Runt 18-tiden kom jag fram till Jennie i Essinge, hennes lägenhet var fin och vi åt grönsaker, frukt, choklad och chips, drack vitt och rött vin, sedan fick vi springa till bussen och vi hamnade på Kristall, det var en trevlig kväll! Efter det åkte jag till Donken, Ralf, Rox, Haki, Lin, Bes, jobbade bland annat.
Lördag 28/3 - På morgonen gick jag till McD igen; prövade och hämtade kläder. Var hemma med mamma, pappa, Mackan på kvällen; åt middag, godis och såg nya Beck: Sjukhusmorden, den var bra och sista nya på ett tag. 

Söndag 29/3 - Pluggade, vi åt middag och jag såg på Solsidan efter.

Måndag 30/3 - Åt brunch hos Sanna; scones och smoothie. Började se Tornados - en film med Markus, den var sisådär. "Det är ju andra personer" var en viktig notis.

Tisdag 31/3 - Gjorde ost och skinkpaj, pluggade, gick en promenad till Telefonplan och började se om hela Lord of the Rings trilogin med Markus.

Onsdag 1/4 - Pluggade, promenerade till coop, bakade paj, åt lax, såg Sagan om ringen och foto-programmet med Rheborg+Schyffert. 

Torsdag 2/4 - Plugg, vila, musik, dator, promenad, såg andra Sagan om ringen.

Fredag 3/4 - Vi åkte mot Gävle till mormor på förmiddagen, väl framme packade vi upp, gick en promenad med mamma i Bolougnerskogen, det var lite kyligt men ändå härligt väder! Robert och Wanja kom, vi åt middag, pratade och spelade spel. Senare på kvällen kortspel och riktigt roliga + knasiga alternativ med Mackan.
Lördag 4/4 - Valbo och stan på dagen, vi var på Mediamarkt. Jag köpte tygskor, och 4 st 9-krs filmer. Spelade spel allihopa på kvällen, sen med mamma och sist var jag och Mackan kvar, eget spel med kort i pannan, utökat dam, mm. Jag, mamma och Markus sprang runt och försökte se blodröda månen, man såg skenet men det var för molnigt tyvärr. Sedan körde vi aerobics med benen rakt upp i vädret utanför porten till pappa kom och öppnade, så roligt! Undrar vad folk tänkt om de såg oss, haha. Pluggade lite. Vi åt middag och tårta, tittade på Smartare än en Femteklassare och såg tanten som vann potten. Jättemysigt påskfirande!  
Söndag 5/4 - Åt frukost, packade ihop och kramades hejdå, vi stannade på Netonnet på vägen hem, pappa köpte en ny dator, och stopp på coop. Sedan åkte jag till farmor och Bibbi; spelade yatzy och såg Mrs Doubtfire. På kvällen såg jag och Markus 3:e Sagan om ringen - filmen.

Måndag 6/4 - Var hemma, tog det lugnt, såg Vem dömer Amy, pluggade och lyssnade på musik. Åt middag med M, P och M och såg klart tredje filmen. Sedan var det dags att åka tillbaka till Uppsala efter ett skönt och roligt påsklov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Min vardag. Mina tankar. Mitt liv. Skriver om allt, inget och lite till. För att kunna se tillbaka och minnas mer.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela