Thisismylife.blogg.se

...........................................allt, inget och lite till.

SITTNING

Publicerad 2015-05-11 22:01:00 i Allmänt,

8/5
Vi hade halvklass med räknestuga, men pga sittningen blir det med andra halvan på måndagen istället. Gick en promenad, skrev på en utav labbrapporterna. Strax efter 16 gick jag över gatan på förfest med några stycken från klassen. Vi + några till gick sedan utklädda (Astrid Lindgren - tema) i samlad trupp till loftet där det var dags för vårterminens första sittning (för min del) och programfest från kl: 18. Jag var Klang från Pippi Långstrump.

Det började med välkomstdrink och mingel ett tag innan alla hittade sina platser. Satt vid bord 1 med 2 st från klassen, 2 st från fjärde året och 2 bygg-teknologer. Rödbetor och feta till förrätt, fläskfilé med potatisgratäng var huvudrätten och panacotta med jordgubbstäcke serverades till efterrätt. Snaps, vin, vatten, öl och cider fick vi även. Det pratades om allas program, boenden, utklädnader mm. Det var trevligt!!

En hel del sånger sjöngs. Vi hade spex på scenen och sjöng en sång för teknologerna, och tvärtom. Det skrevs i sångböcker och vi sjöng med sockerbitar under läppen plus åt nåt bubbelpulver som hoppade runt i munnen och gjorde tungan blå. Kl: 22 gick alla vidare till kåren. Vi hamnade långt fram i kön så det var skönt; vi dansade, drack drink, satt och snackade. Strax före 02 gick jag hem, skönt att ha nära!
En del av bilderna är lånade från klasskamrater.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Min vardag. Mina tankar. Mitt liv. Skriver om allt, inget och lite till. För att kunna se tillbaka och minnas mer.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela