Thisismylife.blogg.se

...........................................allt, inget och lite till.

Umeå 15/5-17/5

Publicerad 2015-05-21 21:31:49 i Allmänt,

Fredag
Åkte pendeltåget till Arlanda och flög med SAS till Umeå, tog bussen och Lisa mötte mig vid hållplatsen, vi gick hem till hennes korridor, lämnade mina saker, vi pratade ett tag innan vi gick promenad runt i Uni-området, vi handlade på ica och bakade pizza, pratade och tittade lite på tv, kl: 22 åkte vi in till stan, satt på en restaurang & bar: Lottas och pratade till halvett innan vi tog bussen hem. 
Lördag
Åt frukost innan promenad in till stan, fint längs med Ume-älven, en jätteklädnypa i gräset, vi gick in på bildmuseum med olika utställningar och fin utsikt, fick se en hel del björkar, fikapaus med vattenutsikt och kunde gå upp på ett tak med utsikt, var på Åhlens, och promenerade sedan till Toughest, de vi såg kämpade rejält, verkade kul, måste kännas bra att klara, efter det åt vi mjukglass i solen och tog bussen till korridoren, handlade och åt tacos, runt 22 åkte vi in till stan, satt på Pipes där en tjej sjöng live, sedan ställde vi oss i kön till båten, men det blev till stället Rex istället som verkade roligare, det var lång kö där också när vi kom tillbaka dit, sedan åkte vi hem strax innan två.

Söndag
Vi sov ut, pratade och åt frukost, gick en promenad och sa hejdå efter en trevlig helg i Umeå, roligt att träffa Lisa en längre tid efter att det blivit så långt mellan gångerna, kul att se Umeå (aldrig varit så högt upp i Sverige förut) och skönt med en pluggfri helg till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Min vardag. Mina tankar. Mitt liv. Skriver om allt, inget och lite till. För att kunna se tillbaka och minnas mer.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela