Thisismylife.blogg.se

...........................................allt, inget och lite till.

Våren närmar sig veckan efter lovet

Publicerad 2015-05-05 10:04:48 i Allmänt,

Idag 26/3 var en härlig dag, vädermässigt och överlag. Såg Mulan och pluggade på förmiddagen. I skolan hade vi veckans dataövning; var med Eve, vi gjorde SNP och micro.. för att undersöka faderskap och det lät som bingolotto när vi rabblade stallion 1 2 3, fual och mare var och en för allel 1 o 2 i tur och ordning. Efter skolan åkte jag pendeln med Veronica hem till Stockholm. Hemma åt vi kycklinggryta och såg nya Robinsson med Markus. Mamma hade köpt bakelser från Älvsjö konditori, riktigt gott! 
Tidigare den veckan var det dags för inflyttning i tillfälliga korridorsrummet under stambytet, fick skjuts av mamma till stationen, var i skolan först och efter gick jag och hämtade nyckeln, det var skitigt så åkte in på stan, det var så skönt i solen, satt vid ån och bara njöt, gick promenad längs någon timme och kollade i någon affär, köpte en kudde i Ohlssons tyghandel. Såg att det fanns en kilroy mitt i Uppsala, gick dit och pratade med dem litegrann. Fikade på cafét vid ån och åt pizza på Rififi. Handlade mat, lite basgrejer och ajax. Kom hem runt 19-20, dessade lägenheten, torkade hela golvet med en trasa. Duschade och sov som en stock till kl 08 morgonen efter. Lägenheten var väldigt fin annars, planlösningen och med flera fönster, skönt med egen toa och dusch någon vecka.
Tisdag 7/4 kl. 13-16 hade vi dataövning i genetik, om olika sjukdomar, alleler, djurraser, avläsning i OMIA mm. Gruppdiskussionsdag kl. 9-16 onsdagen 8/4, satt med Wilhe, Mari, Eweli, Veron, A-K -gruppen i bibblan och åkte till Gottsunda efter, handlade lite smått och hemma städade jag lite till, pluggade och tiden rann iväg --> sömn.
Torsdag 9/4 efter skolan, hade vi en till datalabb, i MVM huset, när vi räknade alleler och det lät som bingo, jag och Eve. Fredag, lördag, söndag 10/4-12/4: Mestadels tentaplugg. Såg filmen 'Min så kallade pappa' med mamma och pappa, gick en promenad med mamma vid Vinterviken, det var första dagen utan jacka, våren kom, och det var härligt med ett avbrott i plugget och att gå vid vattnet. Vi åt gott och jag tog det lugnt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Min vardag. Mina tankar. Mitt liv. Skriver om allt, inget och lite till. För att kunna se tillbaka och minnas mer.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela