Thisismylife.blogg.se

...........................................allt, inget och lite till.

Födelsedagsfiranden i Harkskär och Gävle

Publicerad 2015-11-25 12:42:52 i Allmänt,

Fredag morgon kom pappa och Markus och plockade upp mig i Uppsala och vi åkte bil till Gävle för att fira mormor som fyllde 80 år, fredag 14/8-15 :) Vi åt lunch hos mormor och packade upp i hyreslägenheten. Vi åkte med mormor ut till Harkskär, och mamma kom med tåget och tanterna :) Rob, Teo, Wan, Perni, var där och vi fixade i ordning lite och njöt av fina utsikten från bryggan, sen kom most, Lis, Eli, Mat, Alic, Edvi :) Vi åt förrätt, middag och efterrätt uppdukat på gräsmattan. Spelade kortspel som bubblan, även kubb, kurragömma med vink och fotboll. Umgicks, fotograferade. Det var mysigt att vara vid vattnet, runt 22 åkte vi hemåt efter en lyckad dag med alla samlade och toppenväder :D <3 
Lördag 15/8 åt vi frukost hos mormor, åkte till stan med familjen, mötte upp Sundsvallsborna, sedan åkte vi tillbaka till Sätra, spelade fotbollsmatch, skuggpaus, följt av Böna Café vid vattnet i Harkskär, vi åt lunch utomhus, och satt i solen på sne bänk nere vid hamnen sedan, letade vykort med mormor, fanns en söt båt med smiley, kramades hejdå och släppte av mormor hemma, innan vi spelade minigolf, köa till banorna, såg nya badet, träskulpturerna som vi sett dem göra för x antal år sedan, musikaliskt på scenen, det var roligt med minigolf, länge sedan sist! Satt på balkongen i solen och lade patians, till middag åt vi köttgryta med potatis, till efterrätt chokladtårta, vi spelade poängpoker och tittade på sommarkrysset med lätta kryss och testade ringa men vi kom inte fram :P 
Söndag 16/8 testade vi mormors gamla skrivmaskin efter frukost, det var coolt, åkte sedan tillbaka till Stockholm. Hemma gick jag och mamma promenad runt Trekanten, tittade på Barnen på Luna och blev förkyld. Jätterolig och härlig helg! Måndag 17/8 åkte jag till coop och köpte det sista inför resan, hade tvättat dagen innan och började packa. Vilade annars framför tv och såg Apollo 13 med Markus. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Min vardag. Mina tankar. Mitt liv. Skriver om allt, inget och lite till. För att kunna se tillbaka och minnas mer.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela